sven
svdown.png
Leverans/Order

Här hittar du mer information om leverans- och betalningsvillkor samt vad som gäller vid behov av reklamation.


Att beställa och leveranstid
Beställningar görs lättast via vår webshop. Det går även bra att meddela din beställning via email, fax eller ringa in den. De varor som finns i lager levereras snarast möjligt. Leveranstid kan variera beroende på säsong. Ring för aktuell info.

Slutsåld vara
Är en vara tillfälligt slut restnoteras den per automatik och levereras när den åter inkommit om ej annat överenskommits.

Minimiorder och förpackning
Dynäs Import tillämpar inte minimiorder och säljer endast hela förpackningar. Förpackningsstorlekar framgår i katalogen och i vår webshop.

Fritt vårt lager Malmö
Fritt Malmö: Frakt tillkommer på fakturan om ni inte väljer att använda egen fraktare eller att avhämta era varor. Vi använder oss huvudsakligen av Bring och DHL. Med dessa har vi bra avtal som kommer er tillgodo. Kontakta oss gärna för detaljerad info. Den prisnivå vi tillämpar ger inte möjlighet att sälja fraktfritt, dvs att baka in frakten i priset.

Då det av bland annat säsongsskäl inte är ekonomiskt berättigat att lagerhålla hela sortimentet samtidigt, medför detta att en del produkter kommer in vid olika tillfällen under året. Därför är de varor som inte levereras i anslutning till inkommen order inte att betrakta som restorder, utan som varor för senare leverans. Härvid tillkommer också frakt.

Reklamation
Har en sändning transportskador ska reklamation göras direkt till transportföretaget vid mottagandet. Eventuell transportförsäkring åligger mottagaren att teckna. Är en vara felaktig av annan orsak ska reklamation göras till oss skriftligen senast 8 dagar efter mottagen leverans, detta görs enklast till mailadressen reklamation@dynasimport.se.

Betalningsvillkor
För nya kunder och nystartade företag gäller vanligtvis efterkrav eller förskott. Kredit kan fås efter genomgången och godkänd kreditprövning.
Start > Leverans/Order
StartA->Ö
Annonser